ثبات در بازار خودروهاي وارداتي از نظر شركت مفتاح رهنورد و فعالان اين زمينه

شركت مفتاح رهنورد يكي از شركتهاي فعال در كشور است كه با بكارگيري دانش فني و نيروهاي متخصص و نظامهاي مديريتي در زمينه واردات خودرو فعاليت مي نمايد. ديدگاه كلان مديريت شركت, توجه به اصول كيفيت است كه به عنوان اصل اساسي و هميشگي سازمان مي باشد.

ثبات در بازار خودروهاي وارداتي از نظر شركت مفتاح رهنورد و فعالان اين زمينه

۴۱ بازديد
به گزارش شركت مفتاح رهنورد؛ با ادامه كاهش عرضه خودرو به بازار و در شرايطي كه تقاضا نيز چندان بالا نيست، قيمت برخي خودروهاي داخلي كماكان در حال صعود است. از اوايل هفته گذشته بود كه با افزايش رسمي قيمت برخي خودروهاي داخلي، روند افزايش قيمت در بازار نيز آغاز شد و قيمت‌ها چند صد هزار تومان بالا رفت. اين روند طي هفته جاري نيز ادامه پيدا كرده تا بازار خودرو دو هفته گران را به خود ببيند.

آن طور كه فعالان بازار مي‌گويند، خودروسازان اقدام به كاهش عرضه محصول به بازار كرده‌اند و اين موضوع سبب افزايش قيمت شده است. اين در شرايطي است كه بازار نشاني از رونق سال‌هاي نه چندان دور خود را ندارد و تقاضا براي خريد خودرو چندان مناسب نيست.

به گفته نمايشگاهداران خودرو پايتخت، معمولا در اين مقطع از سال بايد با افزايش خريد و فروش در بازار خودرو روبه‌رو باشيم، با اين حال مشتريان مانند گذشته ميلي به خريد ندارند.

آنها تاكيد مي‌كنند كه اگرچه تقاضا براي خريد خودرو در مقايسه با ماه رمضان و قبل از آن، افزايش داشته است، با اين حال بازار به اصطلاح دلچسب نبوده و ركودي نسبي بر آن حكمراني مي‌كند.

تداوم روند افزايش قيمت خودروهاي داخلي

اما به بازار خودرو برويم و ببينيم قيمت‌ها چه افت و خيزي را در اين روزهاي داغ تابستان تجربه كرده‌اند. بنابر گفته فعالان بازار و همچنين شركت مفتاح رهنورد، هم‌اكنون پژو 206 تيپ 5 با قيمتي برابر با 37 ميليون و 200 هزار تومان خريد و فروش مي‌شود كه اين موضوع از ثبات قيمت خودروي موردنظر در هفته‌جاري حكايت مي‌كند. اين محصول البته طي هفته گذشته حدود 300 هزار تومان افزايش قيمت را تجربه كرده بود.

از سوي ديگر، همچنين پژو 206 صندوقدار مدل V8 نيز كه طي هفته قبلي 200 هزار تومان گران شده بود، اين هفته نيز 100 هزار تومان ديگر به قيمت آن اضافه شد تا هم‌اكنون 37 ميليون و 500 هزار تومان در بازار به فروش برسد.

گفته مي‌شود ايران خودرو با حذف برخي آپشن‌هاي پژو 206، عملا قيمت اين محصول را بالا برده است، چه آنكه مشتريان مجبورند براي خريد مدل‌هاي فول‌ اين محصول، پول بيشتري بپردازند. اما از بازار پژو 405 نيز خبر مي‌رسد اين محصول با توجه به تغيير قيمتي كه داشته، در حال حاضر 30 ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود و اين موضوع نشان از افزايش قيمت 300 هزار توماني خودرو موردنظر طي هفته جاري دارد.

پژو 405 البته در هفته قبل نيز افزايش قيمت را تجربه كرده بود. اما ديگر محصول ايران خودرو به نام سمند EF7 طي هفته جاري تغيير قيمت خاصي را به خود نديده و در حال حاضر 30 ميليون و 700 هزار تومان خريد و فروش مي‌شود. با اين حال، سمند مدل LX كه افزايشي 200 هزار توماني را طي يكي دو هفته اخير تجربه كرده، هم‌اكنون قيمتي برابر با 30 ميليون تومان دارد.

اما از بازار رانا نيز خبر مي‌رسد، اين خودرو با توجه به تثبيت قيمتش طي هفته جاري، هم‌اكنون 33 ميليون و 400 هزار تومان به فروش مي‌رود. با اين حساب، رانا جزو خودروهاي باثبات بازار طي هفته جاري به‌شمار مي‌رود. از رانا كه بگذريم، تيبا هم بدون تغيير قيمتي خاص، در حال حاضر قيمتي معادل 24 ميليون و 250 هزار تومان در بازار دارد.

اين محصول البته طي هفته گذشته افزايش قيمتي 150 هزار توماني را تجربه كرد تا پس از مدت‌ها گراني را در بازار تجربه كرده باشد. فعالان بازار اما در مورد پرايد نيز خبر از ثبات مي‌دهند. به گفته آنها،پرايد در مدل 131 قيمتي برابر با 21 ميليون و 500 هزار تومان دارد كه نشان مي‌دهد اين محصول طي هفته جاري تثبيت قيمت داشته است.

اين مدل از پرايد البته طي هفته گذشته 400 هزار تومان گران شده بود. از سوي ديگر اما پرايد در مدل 111 نيز اگرچه در هفته قبل با افزايش قيمت روبه‌رو شد، با اين حال طي هفته جاري تغييري را احساس نكرد تا با همان قيمت 21 ميليون و 500 هزار تومان خود به فروش برسد. پرايد همين دو هفته پيش توسط سايپا گران شد و رسما افزايش قيمتي بيش از 500 هزار تومان را تجربه كرد.

از پرايد كه بگذريم، فعالان بازار در مورد دنا خبر از كاهش قيمت اين محصول مي‌دهند. به گفته آنها، دنا در حال حاضر 43 ميليون و 400 هزار تومان خريد و فروش مي‌شود كه اين موضوع نشان از كاهش قيمت 100 هزار توماني آن دارد.

قيمت دنا توسط شوراي رقابت آزاد شده و اين محصول ديگر مشمول قيمت‌گذاري دولتي نيست و بنابراين ايران خودرو مي‌تواند نسبت به تغيير قيمت آن اقدام كند. نگاهي هم اما به قيمت سراتوهاي مونتاژي سايپا بيندازيم، خودروهايي كه قيمت‌گذاري شان آزاد است و تغيير خاصي در هفته جاري نكرده‌اند.

بر اين اساس،سراتوي اتومات هم‌اكنون 91 ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود و اين در حالي است كه مدل دنده‌اي آن قيمتي برابر با 75 ميليون و 800 هزار تومان دارد.

در بين ديگر خودروهاي بازار اما تندر-90‌ها بدون تغيير قيمتي خاص، اين هفته را به انتها رساندند. بر اين اساس، تندر اتومات كه در ايران خودرو به توليد مي‌رسد، در حال حاضر قيمتي برابر با 49 ميليون و 900 هزار تومان دارد و تندر پارس خودرو نيز 40 ميليون و 200 هزار تومان خريد و فروش مي‌شود.

همچنين پارس تندر نيز در حال حاضر قيمتي برابر با 40 ميليون و 700 هزار تومان دارد كه اين موضوع نشان از تثبيت قيمت خودرو موردنظر دارد. از سوي ديگر اما ساندرو نيز كه به‌نوعي مدل هاچ‌بك تندر-90 به‌شمار مي‌رود، در حال حاضر قيمتي برابر با 52 ميليون تومان دارد و اين يعني تغييري در قيمت آن حاصل نشده است.

ظاهرا پارس خودرويي‌ها دور جديد ارسال دعوت‌نامه براي ثبت‌نام‌كنندگان ساندرو را آغاز كرده و بر اين اساس بخشي ديگر از مشتريان به‌زودي ساندروي خود را تحويل خواهند گرفت.

ثبات در بازار وارداتي‌ها

سري هم اما به بازار خودروهاي وارداتي بزنيم، بازاري كه آن نيز چندان گرم نبوده و رونقي را به خود نمي‌بيند. آن طور كه فعالان بازار مي‌گويند، در حال حاضر هيونداي سوناتا با قيمتي معادل 174 هزار تومان خريد و فروش مي‌شود كه نشان از ثبات آن دارد.

ديگر محصول هيوندايي به نام i30 نيز 82 ميليون تومان قيمت دارد و سانتافه نيز 212 ميليون تومان به فروش مي‌رسد. در بين محصولات كيا نيز مدل سراتو در حال حاضر قيمتي برابر با 130 ميليون تومان دارد و اپتيما هم 189 ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود.

همچنين از بازار مزدا3 نيز خبر مي‌رسد كه اين محصول در حال حاضر قيمتي برابر با 114 ميليون تومان دارد. اين محصول روزگاري تا 130 ميليون تومان قيمت داشت كه بيشتر به‌دليل كاهش عرضه آن به بازار بود.

منبع:دنياي اقتصاد


تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد